Регіональна науково-практична конференція

15 травня на базі нашої школи пройшла Регіональна науково-практична конференція "Формування готовності учнів основної та старшої школи до профільного та професійного самовизначення, узагальнення набутого досвіду здійснення профорієнтаційного супроводу учнів основної та старшої школи в закладах освіти Запорізької області"(програма конференції).
Організаторами виступили: кафедра менеджменту освіти та психології КЗ «ЗОІППО» ЗОР, адміністрація Дніпрорудненської спеціалізованої школи І-ІІІ ст. «Світоч».
Мета конференції полягала в узагальненні набутого досвіду здійснення профорієнтаційного супроводу учнів основної та старшої школи в закладах освіти Запорізької області.
Учасниками науково-практичній конференції стали:
  •  науково-педагогічні та методичні працівники КЗ «ЗОІППО» ЗОР; 
  • методичні працівники міських та районних методичних кабінетів та центрів Запорізької області (м. Запоріжжя, м. Енергодар, м. Мелітополя; Василівського, Веселівського, Гуляйпільського, Токмацького районів Запорізької області); 
  • керівники та педагогічні працівники загальноосвітніх навчальних закладів (вчителі профільних предметів, класні керівники, психологи, соціальні педагоги) з міст Запоріжжя, Енергодару, Мелітополя, Гуляйполя та Запорізького, Веселівського, Гуляйпільського, Токмацького районів Запорізької області; 
  • працівники державної служби зайнятості населення. Всього у заході взяло участь понад 40 учасників.
Під час науково-практичної конференції:
− представлено науково-методичні здобутки дослідно-експериментальної роботи педагогічного колективу Дніпрорудненської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів «Світоч» щодо вдосконалення навчально-виховної, профорієнтаційної роботи, яка сприяє підвищенню рівня готовності учнів основної та старшої школи до профільного та професійного самовизначення;
− здійснено обмін досвідом запровадження профорієнтаційної роботи в інших закладах освіти Запорізької області;
− залучено науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів, методистів районних методичних кабінетів та центрів, педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів Запорізької області до активізації профорієнтаційної роботи з учнями основної та старшої школи;
− намічено перспективи подальшої пошукової, дослідницької, експериментальної діяльність у контексті ключових проблем конференції.
Основні напрямки роботи конференції:
1. Інтегрування профорієнтаційної роботи в навчальний простір основної та старшої школи.
2. Позакласна профорієнтаційна робота школи.
3. Соціально-психологічний супровід профільного та професійного самовизначення учнів. Особливості профорієнтаційної роботи з батьками.
Науково-теоретична частина конференції передбачала ознайомлення учасників із методологічними основами створення інноваційного освітнього середовища в загальноосвітньому навчальному закладі; особливостями організації процесу поетапного формування готовності учнів до профільного та професійного самовизначення. Було представлено шляхи реалізації та результати експериментальної діяльності в Дніпрорудненській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів «Світоч», розкрито специфіку організації допрофесійної підготовки та систему виховної роботи закладу. Висвітлено психологічні засади формування готовності учнів до професійного самовизначення.

Хід конференції
Пленарне засідання (Фото)

 1. Іванов Є.О., директор КЗ «Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів «Світоч» ВРР ЗО «Актуальність вибору теми експериментальної діяльності» (презентація)



2. Ястребова В.Я., к.п.н., доцент, зав.кафедри менеджменту освіти та психології, перший проректор КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР «Управління створенням інноваційного освітнього середовища в загальноосвітньому навчальному закладі»
3. Бабко Т.М., к.п.н., доцент кафедри менеджменту освіти та психології КЗ «ЗОІППО» ЗОР «Особливості організації процесу поетапного формування готовності учнів до вибору певного напряму профільного та професійного самовизначення»
4. Куцарєва М.О., заступник директора з НВР КЗ «Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів «Світоч» ВРР ЗО «Етапи, шляхи реалізації та результати експериментальної діяльності» (презентація)


5. Краснова О.М., заступник директора з НВР КЗ «Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів «Світоч» ВРР ЗО «Презентація професійного навчання».
(Презентація  "Професія швачки"[1], "ОКН"[2], "Водії" [3])



6. Розумейко Т.М., заступник директора з НВР КЗ «Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів «Світоч» ВРР ЗО «Презентація форм виховної роботи». (відео до виступу [1],[2])



 

Секційні засідання: 

 Засідання секції 1
Інтегрування профорієнтаційної роботи в навчальний простір.
Керівник: Куцарєва М.О., заступник директора з НВР КЗ «Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів «Світоч» ВРР ЗО
1. Голубєва С.А., учитель математики і фізики. «Вплив стилю навчальної діяльності на професійне самовизначення учнів» (презентація, відефрагмент уроку)
2. Сізова Т.П., учитель географії. «Специфіка психологічних та психофізіологічних характеристик учня як чинник вибору природничо-математичного профілю навчання» (презентація)
4.     Гаркава А.М., заступник директора з навчально-виховної роботи «Запорізького загальноосвітнього багатопрофільного навчально-виховного комплексу № 106» Запорізької міської ради Запорізької області, Антоненко І.Г., практичний психолог «Запорізького загальноосвітнього багатопрофільного навчально-виховного комплексу № 106» Запорізької міської ради Запорізької області «Програма спільної діяльності психологічної служби та класних керівників 7-9 класів ЗЗБНВК№ 106 з професійного та життєвого самовизначення учнів в системі загальноосвітньої школи»

Підсумок роботи секції «Інтегрування профорієнтаційної роботи в навчальний простір основної та старшої школи».
Під час засідання представлено досвід роботи вчителів-експериментаторів щодо:
―​ здійснення педагогічного супроводу розвитку математичних здібностей учнів загальноосвітнього закладу в умовах профільного навчання;
―​ особливості врахування специфіки психологічних та психофізіологічних характеристик учнів, стилю їх навчальної діяльності як в процесі навчально-виховного процесу з предметів природничо-математичного циклу, так і під час формування готовності учнів до професійного самовизначення.
З доповідей виступаючих представників методичних служб й педагогічних працівників області можна зробити висновок, що інтегрування профорієнтаційної роботи підвищує якість викладання предметів природничо-математичного, гуманітарного, технологічного, інформаційно-технологічного, художньо-естетичного циклів; сприяє не лише підвищенню рівня готовності учнів до профільного та професійного самовизначення, а впливає на формування загальних та предметних компетентностей, реалізації основних положень особистісно-орієнтованого навчання; сприяє підвищенню якості освіти

Засідання секції 2 (Фото)
Позакласна профорієнтаційна робота школи.
 Керівник: Бабко Т.М., к.п.н., доцент кафедри менеджменту освіти та психології КЗ «ЗОІППО» ЗОР







1. Баша В.В., учитель української мови та літератури. «Особливості роботи щодо створення учнівських портфоліо».(презентація)





2. Македонська М.П., учитель французької мови.
«Профорієнтаційні ігри в роботі класного керівника як засіб професійного самовизначення учнів» (презентація)





3. Завалко О.Г., учитель англійської мови. «Презентація колективної творчої справи учнів 8–Б класу «Ярмарка професій» (відео до виступу)





4. Минка Г.А., методист Гуляйпільського районного методичного кабінету. «Організаційне й методичне забезпечення профорієнтаційної роботи в умовах районного освітнього простору як один із шляхів профільного самовизначення учнів»




Підсумок роботи секції «Позакласна профорієнтаційна робота школи»
Під час засідання представлено досвід роботи вчителів-експериментаторів щодо:
-​ використання профорієнтаційних ігор з учнями основної та старшої школи в роботі класного керівника;
-​ застосування методів проектної діяльності як засобу професійної самовизначеності учнів у гуманітарній сфері під час позакласної роботи;
-​ розкрито особливості організації учнівських колективів щодо оформлення портфоліо.
Представниками методичних служб області презентовано особливості системної роботи щодо забезпечення профорієнтаційної роботи в умовах районного та міського освітнього простору. Розкрито ефективність роботи групи профорієнтаторів, діяльність яких значно підвищує готовність учнів основної та старшої школи до профільного та професійного самовизначення.
Детально презентовано досвід роботи ЗК «Мала гуманітарна академія» та Класичного приватного університету щодо реалізації безперервної профільної освіти в системі взаємодії школи та вищого навчального закладу.
Представлено також програму спільної діяльності психологічної служби та класних керівників 7-9 класів ЗЗБНВК№ 106 з професійного та життєвого самовизначення учнів в системі загальноосвітньої школи.

Засідання секції 3
Соціально-психологічний супровід профільного та професійного самовизначення учнів. Особливості профорієнтаційної роботи з батьками.
Керівник: Ястребова В.Я., к.п.н., доцент, зав.кафедри менеджменту освіти та психології, перший проректор КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР
1. Семененко Л.О., учитель історії. «Робота з батьками з профільного та професійного самовизначення учнів» (презентація)
2. Каратанас М.І., соціальний педагог. «Індивідуальний супровід профільного й професійного самовизначення учнів основної школи, які знаходяться в соціально небезпечному становищі» (презентація)
3. Вербицька Н.М., практичний психолог. «Психологічний супровід профільного самовизначення учнів в допрофільній та профільній підготовці» (презентація, відео)
4.Яланська С.Ю.практичний психолог-методист Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №30.Система профорієнтаційної роботи шкільного психолога.
5. Глінська Т.В., методист сектору організації післядипломної освіти та роботи з ВНЗ Науково-методичного центру управління освіти м. Енергодар. «Формування професійного самовизначення учнівської молоді в системі профорієнтаційної роботи в умовах малого міста» 


Підсумок роботи секції «Соціально-психологічний супровід профільного та професійного самовизначення учнів. Особливості профорієнтаційної роботи з батьками».
Під час засідання представлено досвід роботи вчителів-експериментаторів щодо:
-​ особливостей роботи з батьками щодо підвищення усвідомленості процесу профільного та професійного самовизначення учнів;
-​ здійснення профконсультаційної роботи з батьками учнів;
-​ організацію процесу індивідуального супроводу профільного й професійного самовизначення учнів основної школи, які знаходяться в соціально небезпечному положенні;
-​ специфіки психологічного супроводу профільного та професійного самовизначення учнів під час допрофільної та профільної підготовки.
Представники методичних служб розкрито розроблену в області систему реалізації психолого-педагогічної підготовки учнів до самостійного вибору профілю навчання.
Презентовано інноваційну форму розвитку соціальної компетентності особистості, що являє собою проект соціальної дії «ProfУСПІХ: стратегія професійного вибору». Результатом реалізації цього проекту, розробленого творчою групою психологів м. Мелітополя за підтримки міжнародної співпраці з Британською радою в Україні, стало видання індивідуального плану професійного самовизначення учнів «Стратегія майбутнього та методичних рекомендацій щодо педагогічної роботи з ним.
Представлено також продуктивний досвід роботи практичних психологів багатьох шкіл районів та міст області.
Висвітлено й особливості співпраці в області з представниками державної служби зайнятості, що значно впливає на запобігання й профілактики безробіття молоді.

Проведення майстер-класів

 Шкабєріна Г.П., учитель образотворчого мистецтва КЗ «Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів «Світоч» ВРР ЗО, кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», Заслужений вчитель України. «Дизайн з розпису серветок кавою для оформлення обіднього столу» 
Орел Н.М., учитель трудового навчання КЗ «Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів «Світоч» ВРР ЗО, кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії». 
«Дизайн із карвінгу для сервірування обіднього столу» 
 Майстер-клас із карвінгу. 
(Фото)

Щербань І.Г., учитель біології, кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії» ВРР ЗО, педагогічне звання «учитель-методист» 
Майстер-клас «Виготовлення та оформлення ляльки-мотанки» 

(Фото)


Деякі вчителі стали учасниками конференції заочно:
  Інтегрування профорієнтаційної роботи в навчальний простір. 
  • Лаврищева С.Ф.,  вчитель-методист трудового навчання та образотворчого мистецтва Лукашівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітнього навчального закладу – дошкільного навчального закладу» Запорізького району Запорізької області . Професійна орієнтація – шлях до самовизначеня.
Позакласна профорієнтаційна робота школи.   
Соціально-психологічний супровід профільного та професійного самовизначення учнів. Особливості профорієнтаційної роботи з батьками.  
Під час обговорення даної проблематики на конференції, обміну інноваційними ідеями та конструктивними здобутками учасники конференції дійшли до таких рекомендацій:
КЗ «Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР:
―​ сприяти узагальненню й поширенню досвіду впровадження профорієнтаційної роботи методичними та педагогічними представниками Запорізької області;
―​ сприяти активізації профорієнтаційної роботи з учнями основної та старшої школи, спрямовану на підвищення рівня їх профільного та професійного самовизначення;
―​ розробляти методичні засади вдосконалення соціального партнерства ЗНЗ з різними суб’єктами соціокультурного простору.
Керівникам освітніх установ області:
―​ врахувати науково-методичні здобутки щодо вдосконалення навчально-виховної, профорієнтаційної роботи, яка сприяє підвищенню рівня готовності учнів основної та старшої школи до профільного та професійного самовизначення; використовувати їх в своїй діяльності;
―​ намітити перспективи подальшої пошукової, дослідницької, експериментальної діяльності у контексті ключових проблем конференції;
―​ презентувати представлений досвід реалізації профорієнтаційної роботи на всеукраїнському й міжнародному освітньому рівнях.

0 коментарі:

Дописати коментар